לקראת חג הפסח: האם מחירי מוצרי המזון יופחתו?

    "נעשה מאמץ להשלים חלוקת המכסות עוד לפני חג הפסח, בכדי לאפשר לשוק לתרגם את המכסות להפחתת מחירים עבור הצרכנים"
    איתי גדסי No Comments on לקראת חג הפסח: האם מחירי מוצרי המזון יופחתו?

    פסח מתקרב • מכסות ליבוא פטור ממכס בהיקף של 5500 טון ירקות קפואים, 4500 טון צ'יפס קפוא, 2000 טון שמן זית ו-1500 ליטר מיץ ענבים, חולקו בין כ-80 יבואנים על ידי ועדת המכסות של משרד הכלכלה והתעשייה

    "נעשה מאמץ להשלים חלוקת המכסות עוד לפני חג הפסח, בכדי לאפשר לשוק לתרגם את המכסות להפחתת מחירים עבור הצרכנים"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת המכסות של משרד הכלכלה והתעשייה אישרה השבוע הקצאות ליבוא בפטור ממכס, במטרה להביא להפחתת מחירים של מוצרי מזון בסיסים לפני החג. במסגרת המכסות, שחולקו לכ-80 יבואנים: בשר בקר טרי – 1500 טון, בשר כבש – 1000 טון, ירקות קפואים – 5500 טון, צ'יפס קפוא – 4500, שמן זית – 2000 טון מיץ ענבים -1,500 ליטר.

    עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ציין כי שנעשה מאמץ להשלים חלוקת המכסות עוד לפני חג הפסח, בכדי לאפשר לשוק לתרגם את המכסות להפחתת מחירים עבור הצרכנים וציין, כי משרד הכלכלה מבצע מעקב שוטף אחר התנהגות השוק, כך שבכל חלוקת מכסות, ניתנת עדיפות ליבואנים שאכן ניצלו את קבלת המכסות הפטורות ממכס, לטובת הפחתת מחירים לצרכנים.

    יאיר שירן, יו"ר ועדת מכסות וראש מינהל תעשיות במשרד הכלכלה ציין כי בבואה לחלק את המכסות בחנה הועדה מגוון שיקולים, בהם הרצון להגביר התחרות בשוק המקומי ולהפחית מחירים, אך לנגד עיניה גם עמדו שיקולים של מציאת איזונים ותמיכה בתעשיית המזון המקומי, כך שגם היצרנים המקומיים יוכלו להתחרות על המכסות. בהתאם חולקו המכסות הפטורות ממכס הן ליבואנים ורשתות המייבאים את המוצרים באריזות קמעוניות והן למפעלי תעשייה מקומית המייבאים הסחורות בצוברים.



    0 תגובות